Przepisy Formuły Jeden - zarówno te sportowe, jak i techniczne - są nieustannie poprawiane. Na sezon 2013 wielkich zmian nie wprowadzono, bowiem takowe nadejdą rok później. Warto jednak zapoznać się z dokonanymi korektami.

Ważne zmiany w regulaminie sportowym:


1. Ograniczenie używania DRS - ze względu na bezpieczeństwo, zmieniać położenie tylnego skrzydła, tym samym zmniejszać docisk aerodynamiczny bolidu, przez cały weekend grand prix można będzie tylko w wyznaczonej strefie/strefach. Wcześniej podczas wolnych treningów i sesji kwalifikacjnych aktywacja DRS była dozwolona na dowolnym odcinku toru.

2. Modyfikacja formatu kwalifikacji - wskutek odejścia z Formuły 1 zespołu HRT, stawka zmalała do 22 kierowców, wymuszając zmianę sposobu rozgrywania sobotnich czasówek. Pierwszy oraz drugi segment (Q1 i Q2) wyeliminują nie jak dotychczas po siedmiu, a sześciu zawodników. W trzeciej i zarazem ostatniej części nadal uczestniczyć będzie 10 kierowców.

3. Podwyżka wpisowego - FIA zmieniła sposób naliczania kwoty wpisowego, jaką każdy zespół musi uiścić przed sezonem. Do tej pory wszystkie teamy płaciły po 309 tysięcy euro, teraz podstawowa stawka wynosi 500 tysięcy USD. Dodatkowo wprowadzono opłaty za punkty zdobyte w roku poprzednim. Mistrzowski zespół za każde wywalczone oczko przekazuje Federacji 6 tysięcy USD, pozostałe teamy 5 tysięcy USD.

4. Koniec "siły wyższej" -
kierowca, który po kwalifikacjach nie zjedzie do alei serwisowej wskutek braku wystarczającej ilości paliwa w baku, zostanie ukarany w każdym przypadku. Wcześniej mógł uniknąć sankcji jeżeli udowodnił, że zatrzymał się na torze z powodu "siły wyższej".

5. Zaostrzenie "godziny policyjnej" - obowiązujący personel zespołów zakaz pracowania przy bolidach na torze w czwartkowe wieczory weekendów grand prix został wydłużony z 6 do 8 godzin. W trakcie jednego sezonu bez ponoszenia kary złamać będzie można go nie 4, a tylko 2 razy.

Ważne zmiany w regulaminie technicznym:

1. Zasłonki załamanego nosa -
krytykowany za wygląd schodek na nosach bolidów, jaki pojawił się w 2012 roku, będzie można zakryć specjalnym panelem laminatowym, nie zakłócającym aerodynamiki pojazdu.

2. Mniej elastyczności - sprawdzian wyginania się przedniego skrzydła bolidu został jeszcze bardziej zaostrzony oraz uczyniony wszechstronniejszym. Pojawiły się bowiem podejrzenia, że niektóre zespoły skonstruowały skrzydło uginające się już nie pionowo, a poziomo.

3. Minimalna waga -
zwiększono minimalną wagę bolidu (wraz z kierowcą) z 640 do 642 kilogramów. Ruch ten ma na celu zrekompensowanie większej wagi opon Pirelli na sezon 2013.

4. Tak i nie dla "podwójnego DRS" - wymyślony przez Mercedesa system przyśpieszający bolid poprzez dodatkowe wygaszanie tylnego skrzydła został częściowo zakazany. Częściowo, ponieważ nadal dozwolona jest jego odmiana pasywna autorstwa Lotusa.

5. Wzmożone testy zderzeniowe - wprowadzono nowe, zaostrzone próby wytrzymałości kokpitu oraz stref chroniących kierowcę w momencie rolowania bolidu. Dodatkowo nie jak dotąd jeden, a każdym wyprodukowany egzemplarz wyścigówki będzie musiał przejść test obciążenia statycznego kokpitu.

Źródło: http://www.f1.v10.pl/Zmiany,w,regulaminie,F1,na,rok,2013,91812.html